PDA

View Full Version : One Piece (Spoilers Inside)



Bacon_Barbarian
01-20-2011, 08:22 PM
New chapter today. Actually interesting for the first time in a while. (Haven't been pleased with but 3 or 4 chapters since OP's return)

Rio
01-21-2011, 01:23 PM
I think right now, it's just the calm before the storm. I'm sure it'll pick up soon but there's only so much one can cover in one chapter so we just have to wait a bit.

jubeh
01-26-2011, 02:21 PM
The art is dense lately. I'm having trouble telling what's going on because each panel is so busy.

Rio
01-26-2011, 02:44 PM
Yeah, I notice that too once in awhile especially for those big battles that have been happening lately. It's cool for looking at later when you're not really focused on reading it (i.e. I've been looking for Panda-man, for example, and I've seen him in the background).

jubeh
02-09-2011, 05:57 PM
I am really confused right now. The art is just too crowded.

Evil_Cake
02-09-2011, 06:12 PM
what are u confused about

also kung fu point is like beartato or something

jubeh
02-09-2011, 06:13 PM
I just can't even tell what is going on in the panels anymore.

Rio
02-10-2011, 02:31 PM
I can see where you're getting confused. There are too many things going on and he doesn't really separate the panels. For example, when he's been introducing new characters lately (particularly the new pirates), Oda drew all of them in a 2-page spread but he also drew smaller panels with their faces in them and something that just said. That's a lot of stuff going on on both pages.

Anyways, you can try reading it slower and just try to look around and make sure you catch everything before moving on.

Is anyone else annoyed by the princess? She's just a big whiner/crybaby.

Reset
02-10-2011, 10:24 PM
I used to not like the one piece, my reason is the style and image is too crowded. But two years ago accidentally i read it in skypea chapter after that i watch all of the anime and read all of its chapter. this is the best shonen manga i ever read.

Anyway I think Zoro become more funny these day.

Evil_Cake
02-19-2011, 02:47 PM
i liked the latest chapter

jubeh
02-19-2011, 02:55 PM
Yes it is about to get rad.

Reset
02-19-2011, 03:59 PM
I think the drunken octopus guy will be luffy nakama

jubeh
02-19-2011, 04:00 PM
Are you talking aboot hacchi.

Reset
02-19-2011, 06:36 PM
no no, not hacchi, its Hyouzou. The one who can repel luffy jet punch.

But if he a sword master forget about it, but if he a poison expert that's will be

Evil_Cake
02-20-2011, 12:39 AM
hmm he just seemed like the guy zoro will have to beat up maybe

Bacon_Barbarian
02-21-2011, 12:08 PM
... I want Hacchi to jouin the crew. Also a Fishman with a DF? Very interesting... Though, I really find Dekken to be boring.

Evil_Cake
02-24-2011, 03:00 PM
ya dekken is boring but what about hodi jones

jubeh
02-24-2011, 06:45 PM
Alright do you guys think luffy and that dude are about to have their first fight?

Evil_Cake
02-24-2011, 08:27 PM
it would seem so. what type of fishman is that guy again? catfish?

Reset
02-25-2011, 05:29 AM
I think hachi wouldn't be luffy's nakama, cuz Luffy always show interest for someone who became his nakama.That's why I think Hyouzou would, cuz Luffy show some interest about him.

Bacon_Barbarian
02-26-2011, 10:04 AM
Meh. That'w why it's only an idea... Jimbei could join, but I think that's just as unlikely.

Hamachi
02-26-2011, 09:48 PM
Five scanlated chapters in two days make me a very happy man.

Reset
02-27-2011, 11:30 PM
@Bacon: I Think Jinbei is too strong to join.

@Hamachi: Me too

Evil_Cake
02-28-2011, 11:18 PM
aokiji is going to punch a hole through jinbei so he cant join

Reset
03-01-2011, 02:07 AM
You mean Akainu?

Evil_Cake
03-01-2011, 06:05 PM
yeah

jubeh
03-09-2011, 12:53 PM
Looks like the action's getting started.

Evil_Cake
03-09-2011, 03:50 PM
this chapter was extra hard to tell whats going on during the action

Bacon_Barbarian
03-09-2011, 05:26 PM
Hodi fights by... Throwing water at people. That sounds really, really lame. Oda can pull off just about anything though I guess.

And I found it easier to follow then the stuff from last month.

Evil_Cake
03-11-2011, 06:19 PM
o well that panel of hodi and zoro squaring off was p cool

Reset
03-14-2011, 12:01 PM
Yes its cool

jubeh
03-16-2011, 06:04 PM
Those were some anti-climactic clashes.

Evil_Cake
03-16-2011, 07:54 PM
expected van der decken to suck but is hodi really beaten that easy

Bacon_Barbarian
03-16-2011, 08:02 PM
Nah, I think he was just surprised, Zolo shouldn't be that good under-water.

Evil_Cake
03-17-2011, 05:34 PM
idk didnt some guys say theres a lot stronger dudes than him? so maybe he does suck

jubeh
03-17-2011, 07:25 PM
Nah, I think he was just surprised, Zolo shouldn't be that good under-water.

Um p sure I saw this dude chop a pirate ship in half. At this point we do not know how strong he is.

Bacon_Barbarian
03-17-2011, 08:58 PM
Fair enough Jenny.

Reset
03-24-2011, 11:40 AM
I think this new episode is a restart. They too strong again like earlier episodes of OP, then further episodes the enemies become more strong n strong.

Rio
03-24-2011, 11:41 AM
I think you're right. I mean, they're not even to the other side yet. That's when I think it'll start getting crazy hard.

jubeh
03-30-2011, 01:37 PM
Lol at "plot twist."

You already knew this if you read the arlong saga. They even mention arlong is part of jinbei's crew. That was like 400 chapters ago. Oda is a master of continuity.

Evil_Cake
03-31-2011, 07:49 PM
one piece and toriko crossover...

jubeh
03-31-2011, 07:51 PM
What

Evil_Cake
03-31-2011, 07:59 PM
i pm u about it

jubeh
03-31-2011, 08:07 PM
Wait is toriko trying to eat god

Evil_Cake
03-31-2011, 08:17 PM
yeah its some kind of food

jubeh
03-31-2011, 08:51 PM
That's so japanese

jubeh
04-07-2011, 02:45 AM
One piece tackles racism this week

jubeh
04-13-2011, 04:35 PM
http://i48.photobucket.com/albums/f201/Jubeh/snotnose.png

jubeh
04-20-2011, 04:54 PM
I really like the mermaid queen a lot. Looks like we are at the obligatory flashback section of the new arc.

Evil_Cake
04-21-2011, 03:49 PM
grr

jubeh
04-21-2011, 11:19 PM
Sky island had the best flashback part

Evil_Cake
04-22-2011, 12:18 AM
which one was that? I cannot recall

jubeh
04-22-2011, 12:18 AM
There were like these two ancient warriors if I remember correctly.

Evil_Cake
04-22-2011, 12:23 AM
o ya

Bacon_Barbarian
05-12-2011, 04:05 PM
New chapter.

Evil_Cake
05-12-2011, 09:37 PM
ya it was good

Bacon_Barbarian
05-12-2011, 09:58 PM
Yeah I liked it, still sad about Fisher Tiger.

neogenstru
06-15-2011, 10:23 PM
I really digging the creative cover art
http://i996.mangareader.net/one-piece/628/one-piece-2414093.jpg

Bacon_Barbarian
06-15-2011, 11:50 PM
Mmmm. That was p. cool, but I'm digging the fact that we're finally getting to the action.

Rio
06-16-2011, 09:23 AM
I'm digging the fact that we're finally getting to the action.This. :D

BozeSG
06-16-2011, 02:28 PM
yeah, i really want to see zoro kick/slash some butt! i really hate it that we haven't seen much action from him in the past 100 chaps or so...

Bacon_Barbarian
06-16-2011, 03:28 PM
Whitebeard War was so amazing, I *almost* forgot that the Straw Hats existed.

neogenstru
06-16-2011, 03:34 PM
yeah, i really want to see zoro kick/slash some butt! i really hate it that we haven't seen much action from him in the past 100 chaps or so...

You could always reread Enies Lobby Arc..speaking of which this still makes me lol
http://i17.mangareader.net/one-piece/373/one-piece-1692891.jpg

tag654
06-16-2011, 05:49 PM
It sucks how luffy might end up fighting Jinbe.....O-O'

Rio
06-16-2011, 07:17 PM
Eh, you never know. Something might come up to forestall the fight. <_<

Bacon_Barbarian
06-19-2011, 12:00 AM
I dunno' I think the fight is fake. Oda's going to just subvert it into something else. IMO of course.

neogenstru
06-23-2011, 10:56 AM
Bacon was right

http://i997.mangareader.net/one-piece/629/one-piece-2431403.jpg

Evil_Cake
06-23-2011, 01:35 PM
interesting to see brook and robin new powers

BozeSG
06-23-2011, 04:01 PM
http://supermangafightersgo.files.wordpress.com/2011/06/jack-luffy.jpgjust found this, it's quite awesome...

Rio
06-23-2011, 04:51 PM
http://supermangafightersgo.files.wordpress.com/2011/06/jack-luffy.jpgjust found this, it's quite awesome...lol That'll be funny it's true and he shows up in the New World. xD

Though I guess it'll never happen since he's owned by Disney. :C

Portogas
07-04-2011, 03:38 PM
"spoil" No, it's to calm but he will surprise us very soon I think, BUT Naruto is rocking right now! Awesome unfortunately I can't say the same thing about bleach :(

jubeh
07-06-2011, 01:42 PM
Wtf the new one piece had an ad for a rohan kishibe figurine haha.

Evil_Cake
07-06-2011, 02:35 PM
yeah wtf

jubeh
07-06-2011, 02:39 PM
I wonder if he is making a comeback