It is currently Mon Sep 01, 2014 3:28 pm

All times are UTC - 5 hours




Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 53 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject: Re: the sanny gallery!! (thank you seefy for inspiration.)
PostPosted: Sat Apr 24, 2010 8:16 am 
Offline
New-Fan

Joined: Fri Apr 23, 2010 1:49 pm
Posts: 29
Gender: Male
Nice stuff so far. ^.^

Just a quick suggestion. I think you would be able to avoid most of the confusion with your character and Naruto by just removing the whisker lines on his face. Or if you need to have whisker lines, make them your own design. Every original character has at least one really defining attribute that makes them original. When you use the same attribute on another character, it's going to be really hard to get away from the comparisons. Unless that's what you're going for.

But keep up the good work!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: the sanny gallery!! (thank you seefy for inspiration.)
PostPosted: Sat Apr 24, 2010 11:27 pm 
Offline
Normal-Fan
User avatar

Joined: Tue Apr 06, 2010 12:25 pm
Posts: 42
Gender: Female
cool stuff man. Your colored pencil is nice! I so love the shoe


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: the sanny gallery!! (thank you seefy for inspiration.)
PostPosted: Sun Apr 25, 2010 9:31 am 
Offline
Super-Fan
User avatar

Joined: Sat Apr 17, 2010 1:17 pm
Posts: 648
Location: My desk
Gender: Male
The picture your displaying downtown, his right foot looks like its in a really weird position. Other then that everything else is good. You should try using Posemaniacs to better your anatomy, and
poses/figures.

_________________
DeviantART
ArtThread
PM me for my MSN.
Im usually on the groupboard.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: the sanny gallery!! (thank you seefy for inspiration.)
PostPosted: Sun Apr 25, 2010 1:41 pm 
Offline
Obsessed-Fan
User avatar

Joined: Mon Apr 05, 2010 10:25 pm
Posts: 3083
Location: Alaska. D8
Gender: Female
Heeey, that's so awesome that you made shoes! What kind of markers did you use?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: the sanny gallery!! (thank you seefy for inspiration.)
PostPosted: Sun Apr 25, 2010 3:14 pm 
Offline
Ninety-Nine-Nights-Fan
User avatar

Joined: Tue Apr 06, 2010 12:06 pm
Posts: 117
Location: now watching you from your washing machine!!
Gender: Male
Listening To: a day to remember.
hey thanks for the advice everyone!
okay!! so here's the final result of the picture!
Image
okay here it is!!
yup here it is all colored in!! WOO!! yeah so i just added a couple colors and the word mako.
dunno why, but if i were to ever make a manga i'd might possibly want to call it that "mako".
and yup thats just about it

@nisaren: yeah i know the whisker licks are kinda lack of originality, but thats a good idea you've given me.
@gidgetmj: thanks dude!! yeah most people say the coloring of my pictures is good.
@joosh: darn. i thought someone would notice that sooner or later. yeah that foot was kinda tricky. but this was one of my first perspective pictures where i used foreshortening, so not everything is going to be perfect. =/
but yeah, i really like how it turned out.
@seefy: it is awesome, but nowhere near as awesome as yours. just being the cheap guy i am, i just grabbed some sharpies and a couple of fiber-castle markers that were lying around my room. OH! and i used a ruler. :mrgreen:

well thanks for the comments guys. more stuff to come. and when i get home on wedsnday i'll tell you about the riveting trip downtown!!

_________________
*insert crap here*

EPIC SIG COMING TO A SANNY POST NEAR YOU!!!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: the sanny gallery!! (IT IS FINISHED!!! MWHAHAHA!)
PostPosted: Thu May 06, 2010 8:50 pm 
Offline
Ninety-Nine-Nights-Fan
User avatar

Joined: Tue Apr 06, 2010 12:06 pm
Posts: 117
Location: now watching you from your washing machine!!
Gender: Male
Listening To: a day to remember.
hey everyone!! how's it going?!! yeah, once again i went away for a little while, like i kinda always do.
but i usually come back with loads of art. but not this time. i just kinda came back with with small sketches and one actual piece of art. D: it doesn't really feel to good. hey, but im back and i've got more stuff to show thats the main thing that counts!!OKAY! here we go!
Image
yes, i know. this is awesome!! XD i finished it today. its pretty good, but the lineart is kinda messy, but i make up in colors and design. kinda like i always do. XP it think it turned out well for my third work in photoshop.

pic no2
Image
so, lately i've just been getting new ideas here and there and i've been storing them in my sketch book.
yeah this is just one of many in my book. but there's something about this one that i really liked so i posted it!! :mrgreen:

pic no3
Image
my friend is really good with 3D graphics and we were talking over skype one day and we were like "dude, we should give making a zelda demo a try". so he's gonna cover the 3D models and im going to come up with concept art and character backgrounds. were probabaly gonna split the story making 50-50. but yeah so this is just an idea i had for a more rebel type of link. as you can tell he looks a bit rough, savage, punk-like. this is just AN idea so there's no garuntee that this will be the link for the project.

pic no4
Image
yeah so i drew a picture of an angel. i posted it on the fourm. my friend at school liked it. i drew another angel.

yeah so thats all of the stuff i have to show.
well what do you think!! how's my stuff???
please comment.

_________________
*insert crap here*

EPIC SIG COMING TO A SANNY POST NEAR YOU!!!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: the sanny gallery!! (im back!)
PostPosted: Mon May 10, 2010 7:31 pm 
Offline
Ninety-Nine-Nights-Fan
User avatar

Joined: Tue Apr 06, 2010 12:06 pm
Posts: 117
Location: now watching you from your washing machine!!
Gender: Male
Listening To: a day to remember.
okay so yeah im just posting some more stuff that i've been working on.

Image
a picture i drew for caleb in the "pimp my art" thread.
Image
a picture i made just today actually. it didn't take me very long but i really like the turnout it had.
all i used was just a no. 2 pencil that was lying around my room.
it's not that much but hey i think its awesome

well thats all for now.
please post, everyone!! (cause nobody has in awhile except for me and i want to know how im doing!!! 0_o)

_________________
*insert crap here*

EPIC SIG COMING TO A SANNY POST NEAR YOU!!!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: the sanny gallery!! (im back!)
PostPosted: Mon May 10, 2010 8:45 pm 
Offline
Three-Fan
User avatar

Joined: Fri Apr 09, 2010 12:47 am
Posts: 366
Gender: Male
Very good. Your characters have pretty big heads, but I'm guessing that's just a style thing.

The perspective on that colored drawing is quite good. Great job.

_________________
Image
Mmm. Eri~ <3


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: the sanny gallery!! (im back!)
PostPosted: Tue May 11, 2010 6:24 am 
Offline
Ninety-Nine-Nights-Fan
User avatar

Joined: Wed Apr 07, 2010 2:44 am
Posts: 123
Location: In the Silly Goose !
Listening To: The Gazette
Reading: Manga
Very nice characters ^^ Just check the head in the last pic, it's big in comparation to the whole body.

_________________
Spoiler! :
Don't Expect Crits from ME !


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: the sanny gallery!! (im back!)
PostPosted: Tue May 11, 2010 3:37 pm 
Offline
Ninety-Nine-Nights-Fan
User avatar

Joined: Tue Apr 06, 2010 12:06 pm
Posts: 117
Location: now watching you from your washing machine!!
Gender: Male
Listening To: a day to remember.
CypressDahlia wrote:
Very good. Your characters have pretty big heads, but I'm guessing that's just a style thing.


see its that kinda feedback that i need!!!
thanks dude. up until now i haven't really noticed that and i wouldn't really like silly goose-ups to be part of my style.

@frostyfyr3: thanks, dude. yeah with the last pic it was a slight attempt at perspective(?)
well yeah the head is big.

_________________
*insert crap here*

EPIC SIG COMING TO A SANNY POST NEAR YOU!!!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: the sanny gallery!! (LIKE A BOSS!!!!)
PostPosted: Sun May 16, 2010 5:44 pm 
Offline
Ninety-Nine-Nights-Fan
User avatar

Joined: Tue Apr 06, 2010 12:06 pm
Posts: 117
Location: now watching you from your washing machine!!
Gender: Male
Listening To: a day to remember.
OKAY!! what i have for you today is a project that i've made from scratch in photoshop that has taken me all week long!! BUT I FINISHED IT!!
here have a look!
Image
i call it "the boss"
(obviously what else would i call it)
well anyway, yeah i took me all week long, but all of the hard work paid off in the end.
there are a couple of problems i could have worked out but i didn't cause im lazy like that.

well tell me what you think! where can i improve??

_________________
*insert crap here*

EPIC SIG COMING TO A SANNY POST NEAR YOU!!!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: the sanny gallery!! (LIKE A BOSS!!!!)
PostPosted: Sun May 16, 2010 5:54 pm 
Offline
Normal-Fan
User avatar

Joined: Mon May 03, 2010 2:38 pm
Posts: 41
Gender: Male
i love your hear designe's .. (can't get my hair the way i wan't it so i don't finish my drawings :? :shock: )

_________________
Check out my art topic at MT! (A)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: the sanny gallery!! (LIKE A BOSS!!!!)
PostPosted: Sun May 16, 2010 6:57 pm 
Offline
New-Fan
User avatar

Joined: Sun May 16, 2010 6:46 pm
Posts: 17
Gender: Male
hey there, I've seen your stuff since you started here and you've gotten better. A lot better! On the Boss one, her hair doesn't look so natural as it should be, but I love how you drew the hat and the headphones in comparison to the head!

A little things that could improve yourself. So far as I can tell, the way your style is going to head, the eyes your drawing doesn't match it. try to draw them not so anime-ish and branch out. Also, anatomy anatomy anatomy, always a good thing to work on.

can't really crit on the coloring because I do not do that much coloring myself :/

Keep going at it!

_________________
yeah


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: the sanny gallery!! (LIKE A BOSS!!!!)
PostPosted: Sun May 16, 2010 7:11 pm 
Offline
Fan's-Fan
User avatar

Joined: Wed May 05, 2010 2:56 pm
Posts: 179
Location: In your miiiiind...
Gender: Female
Listening To: DJ Changsta
Reading: This post
Eating: Starburst
Drinking: nty
i like the foreshortened drawing!

just wondering, but do you get some ideas from pokemon? XD


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: the sanny gallery!! (LIKE A BOSS!!!!)
PostPosted: Sun May 16, 2010 9:36 pm 
Offline
Obsessed-Fan
User avatar

Joined: Mon Apr 05, 2010 10:25 pm
Posts: 3083
Location: Alaska. D8
Gender: Female
Your art has such energy, even in static poses. That's so weird but awesome.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 53 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC - 5 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group